SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.
LAPORAN
POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
MATA PELAJARAN SAINS 2012
1. Jenis Ujian / Peperiksaan : PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
2. Tingkatan : 1 RK 1
3. Nama Kertas Soalan : SAINS Kertas :
1 DAN 2
3. Penyedia Kertas Soalan : NORIAH
AHAMAD
4. Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30
OKTOBER 2012 Masa : 2 JAM 30 MINIT
5.
Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :
Tingkatan
1 RK1
|
|||||||||||
Bilangan Murid
|
Hadir
|
Tidak Hadir
|
Lulus
|
Gagal
|
GPS
|
||||||
A
|
B
|
C
|
D
|
Bil.
A-D
|
%
|
E
|
%
|
||||
14
|
14
|
0
|
5
|
5
|
4
|
0
|
14
|
100
|
0
|
0
|
1.93
|
6. Analisis Headcount:
Cemerlang /
Potensi Cemerlang
|
Lulus
|
Potensi Lulus /
Kritikal
|
|||
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
10
|
71.43
|
4
|
28.57
|
0
|
0
|
7. Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara
aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi
ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan,
teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)
KEKUATAN
- Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
- Cuba menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
- Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
- Boleh melukis geraf bar dengan baik
- Boleh menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
- Telah melakukan latih tubi kepada lebih dari 1000 soalan objektif dan begitu juga struktur.
KELEMAHAN
- Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
- Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
- Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
- Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak menulis rumusan untuk menjawap soalan kiraan.
- Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
- Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
- Ulangkaji secara berkumpulan.
- Soalan dwi bahasa
- Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
- Latih tubi soalan 7 dan 8 akan lebih kerap dan dari awal tahun
- Menggunakan buku latihan secara meluas
- Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bhan berlainan
Tandatangan Disahkan oleh
(Penyedia Laporan) (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata
Pelajaran)
.......................................................
.........................................................
( NORIAH AHAMAD ) (
)
Tarikh : .9 NOV 2012 Tarikh : ..............................
Perhatian :
1.
Laporan post-mortem di
atas hendaklah disediakan oleh penyelaras
mata
pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik
dan padat.
2.
Tarikh akhir menyiapkan
laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari
selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata
pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu
sebelum laporan disediakan.
3.
Laporan hendaklah
disediakan dalam dua salinan, satu
salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha
Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
4.
Guna helaian tambahan
jika ruangan di atas tidak mencukupi.
Ruj. Shortcut smkeaee6050
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.
LAPORAN
POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
MATA PELAJARAN SAINS 2012
1. Jenis Ujian / Peperiksaan : PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
2. Tingkatan : 1 RK
3. Nama Kertas Soalan : SAINS Kertas :
1 DAN 2
3. Penyedia Kertas Soalan : NORIAH
AHAMAD
4. Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30
OKTOBER 2012 Masa : 2 JAM 30 MINIT
12. Analisis Keputusan Ujian
/ Peperiksaan :
Tingkatan
1RK
|
|||||||||||
Bilangan Murid
|
Hadir
|
Tidak Hadir
|
Lulus
|
Gagal
|
GPS
|
||||||
A
|
B
|
C
|
D
|
Bil.
A-D
|
%
|
E
|
%
|
||||
28
|
28
|
0
|
7
|
11
|
10
|
0
|
28
|
100
|
0
|
0
|
2.11
|
6. Analisis Headcount:
Cemerlang /
Potensi Cemerlang
|
Lulus
|
Potensi Lulus /
Kritikal
|
|||
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
18
|
64.29
|
10
|
35.71
|
0
|
0
|
7. Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara
aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi
ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan,
teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)
KEKUATAN
1. Telah
menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk
kecil.
2. Boleh
menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
3. Telah
menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4. Boleh
melukis geraf bar dan geraf garisan dengan baik
5. Boleh
menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
6. Telah
melakukan latih tubi secara berkala selepas setiap kali akhir sub topic.
KELEMAHAN
1. Tidak
dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2. Tidak
mahir menjawap soalan aplikasi
3. Tiada
perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4. Ambil
mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah,
misalnya tidak menulis rumusan untuk menjawap soalan kiraan.
5. Ejaan
bahasa yang membawa makna lain.
7. Silap
menulis pembolehubah dalam soalan ,
8.
Kesilapan membaca soalan.
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1. Ulangkaji
secara berkumpulan.
2. Soalan dalam
Bahasa Melayu sepenuhnya
3. Latih
tubi topikal dengan lebih terpimpin
4. Latih
tubi soalan aplikasi akan lebih kerap dan terpimpin dari awal tahun
5. Menggunakan
buku latihan secara meluas
6. Memaksimakan
latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bahan berlainan
Tandatangan Disahkan oleh
(Penyedia Laporan) (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata
Pelajaran)
.......................................................
.........................................................
( NORIAH AHAMAD ) (
)
Tarikh : .18 NOV 2012.. Tarikh :
...........................................
Perhatian :
29. Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras mata
pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik
dan padat.
30. Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian
/ peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan
guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
31. Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi
diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
32. Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak
mencukupi.
Ruj. Shortcut smkeaee6050
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.
LAPORAN
POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
MATA PELAJARAN SAINS 2012
1. Jenis Ujian / Peperiksaan : PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
2. Tingkatan : 1
3. Nama Kertas Soalan : SAINS Kertas :
1 DAN 2
3. Penyedia Kertas Soalan : NORIAH BT AHAMAD
4. Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30
OKTOBER 2012 Masa : 2 JAM 30 MINIT
13. Analisis Keputusan Ujian
/ Peperiksaan :
Tingkatan
1
|
|||||||||||
Bilangan Murid
|
Hadir
|
Tidak Hadir
|
Lulus
|
Gagal
|
GPS
|
||||||
A
|
B
|
C
|
D
|
Bil.
A-D
|
%
|
E
|
%
|
||||
194
|
192
|
2
|
16
|
35
|
69
|
46
|
166
|
86.46
|
26
|
13.54
|
3.16
|
6. Analisis Headcount:
Cemerlang /
Potensi Cemerlang
|
Lulus
|
Potensi Lulus /
Kritikal
|
|||
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
Bilangan
|
%
|
90
|
46.39
|
100
|
51.55
|
4
|
2.06
|
7. Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara
aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi
ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan,
teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)
KEKUATAN
1. Telah
menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk
kecil.
2. Boleh
menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
3. Telah
menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4. Boleh
melukis geraf bar dan geraf garisan dengan baik
5. Boleh
menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
6. Telah
melakukan latih tubi secara berkala selepas setiap kali akhir sub topic.
KELEMAHAN
1. Tidak
dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2. Tidak
mahir menjawap soalan aplikasi
3. Tiada
perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4. Ambil
mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah,
misalnya tidak menulis rumusan untuk menjawap soalan kiraan.
5. Ejaan
bahasa yang membawa makna lain.
7. Silap
menulis pembolehubah dalam soalan ,
8.
Kesilapan membaca soalan.
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.
Ulangkaji secara berkumpulan.
2. Soalan
dalam Bahasa Melayu sepenuhnya
3. Latih
tubi topikal dengan lebih terpimpin
4. Latih tubi
soalan aplikasi akan lebih kerap dan terpimpin dari awal tahun
5.
Menggunakan buku latihan secara meluas
6. Memaksimakan
latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bahan berlainan
Tandatangan Disahkan oleh
(Penyedia Laporan) (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata
Pelajaran)
.......................................................
.........................................................
( NORIAH AHAMAD ) ( )
Tarikh : .18 NOV 2012.. Tarikh :
...........................................
Perhatian :
33. Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras mata
pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik
dan padat.
34. Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian
/ peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan
guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
35. Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi
diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
36. Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak
mencukupi.
Ruj. Shortcut smkeaee6050
Tiada ulasan:
Catat Ulasan