Rabu, 20 Mac 2013



SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SAINS 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  1 RK 1

3.  Nama Kertas Soalan :  SAINS                                       Kertas :  1 DAN 2

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORIAH AHAMAD

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30 OKTOBER 2012         Masa : 2 JAM 30 MINIT

5.      Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 1 RK1
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
14

14
0
5
5
4
0
14
100
0
0
1.93

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
10

71.43
4
28.57
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
  1. Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
  2. Cuba menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
  3. Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
  4. Boleh melukis geraf bar dengan baik
  5. Boleh menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
  6. Telah melakukan latih tubi kepada lebih dari 1000 soalan objektif dan begitu juga struktur.

KELEMAHAN
  1. Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
  2. Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
  3. Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
  4. Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak menulis rumusan  untuk menjawap soalan kiraan.
  5. Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
  6. Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
  1. Ulangkaji secara berkumpulan.
  2. Soalan dwi bahasa
  3. Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
  4. Latih tubi soalan 7 dan 8 akan lebih kerap dan dari awal tahun
  5. Menggunakan buku latihan secara meluas
  6. Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bhan berlainan


Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .9 NOV 2012                                                        Tarikh : ..............................

Perhatian : 
1.      Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
2.      Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
3.      Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
4.      Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050



























SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SAINS 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  1 LAMBDA

3.  Nama Kertas Soalan :  SAINS                                       Kertas :  1 DAN 2

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORIAH AHAMAD

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30 OKTOBER 2012         Masa : 2 JAM 30 MINIT

6.      Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 1 LAMBDA
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
29

29
0
0
5
13
7
25
86.21
4
13.79
2.34

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
5

17.84
20
68.97
4
13.79

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
1.       Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.       Cuba menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
3.      Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.      Boleh melukis geraf bar dengan baik
5.      Boleh menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
6.      Telah melakukan latih tubi kepada lebih dari 1000 soalan objektif dan begitu juga struktur.

KELEMAHAN
1.       Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2.      Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
3.      Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4.      Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak menulis rumusan  untuk menjawap soalan kiraan.
5.      Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
6.      Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.      Ulangkaji secara berkumpulan.
2.      Soalan dwi bahasa
3.      Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.      Latih tubi soalan 7 dan 8 akan lebih kerap dan dari awal tahun
5.      Menggunakan buku latihan secara meluas
6.      Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bhan berlainan


Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .9 NOV 2012                                                    Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
5.      Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
6.      Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
7.      Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
8.      Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050



























SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SAINS 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  1 DELTA

3.  Nama Kertas Soalan :  SAINS                                       Kertas :  1 DAN 2

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORIAH AHAMAD

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30 OKTOBER 2012        Masa : 2 JAM 30 MINIT

7.      Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 1 DELTA
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
27

25
2
0
1
3
7
11
44
14
56
4.36

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
1

4
10
40
14
56

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
  1. Boleh menjawap soalan no 1 dan 2 dengan baik.
  2. Boleh melukis geraf bar dengan betul
  3. Boleh membaca skil dengan baik
  4. Menjawap semua soalan yang diberikan
  5. Boleh melabel gambarajah.
  6. Selalu bertanya guru jika tidak faham.

KELEMAHAN
1.      Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2.      Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
3.      Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4.      Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak  menulis rumusan  untuk menjawap soalan kiraan.
5.      Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
6.      Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.      Ulangkaji secara berkumpulan.
2.      Soalan dwi bahasa
3.      Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.      Latih tubi soalan 7 dan 8 akan lebih kerap dan dari awal tahun
5.      Menggunakan buku latihan secara meluas
6.      Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bhan berlainan


Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .08 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
9.      Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
10.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
11.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
12.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050




























SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  2 RK 2

3.  Nama Kertas Soalan :  SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN                              Kertas :  1

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORSUHAIZA

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 18 OKTOBER 2012                                                 Masa : 1 JAM

8.      Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 2RK2
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
16

16
0
4
0
9
3
16
100
0
0
2.69

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
4

25
12
75
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Cuba menjawap semua soalan
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh menjawap soalan struktur dengan baik

KELEMAHAN
            1.  Lemah semasa menjawap soalan objektif
            2.  Tidak dapat membezakan fakta dengan baik
            3.  Tidak mengingati fakta
            4.  Kurang mahir dalam soalan aplikasi
            5.  Tidak menghantar folia

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan objektif akan ditambah bilangan semasa ulangkaji dan setiap kali selesai tajuk.
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Pelajar yang tidak menghantar folio akan diberikan soalan tambahan



Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .08 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
13.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
14.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
15.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
16.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050































SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  2 SIGMA

3.  Nama Kertas Soalan :  SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN                                     Kertas :  1

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORSUHAIZA

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 18 OKTOBER 2012                                                      Masa : 1 JAM

9.      Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 2 SIGMA
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
33

33
0
6
1
16
10
33
100
0
0
2.91

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
23

69.69
10
30.30
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Cuba menjawap semua soalan
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh menjawap soalan struktur dengan baik

KELEMAHAN
            1.  Lemah semasa menjawap soalan objektif
            2.  Tidak dapat membezakan fakta dengan baik
            3.  Tidak mengingati fakta
            4.  Kurang mahir dalam soalan aplikasi
            5.  Tidak menghantar folia

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan objektif akan ditambah bilangan semasa ulangkaji dan setiap kali selesai tajuk.
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Pelajar yang tidak menghantar folio akan diberikan soalan tambahan



Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .08 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
17.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
18.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
19.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
20.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050































SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  2 LAMBDA

3.  Nama Kertas Soalan :  SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN                                     Kertas :  1

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORSUHAIZA

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 18 OKTOBER 2012                                                      Masa : 1 JAM

10.  Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 2 LAMBDA
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
35

35
0
8
1
8
18
35
100
0
0
3.03

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
9

25.71
26
74.29
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Cuba menjawap semua soalan
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh menjawap soalan struktur dengan baik

KELEMAHAN
            1.  Lemah semasa menjawap soalan objektif
            2.  Tidak dapat membezakan fakta dengan baik
            3.  Tidak mengingati fakta
            4.  Kurang mahir dalam soalan aplikasi
            5.  Tidak menghantar folia

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan objektif akan ditambah bilangan semasa ulangkaji dan setiap kali selesai tajuk.
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Pelajar yang tidak menghantar folio akan diberikan soalan tambahan



Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .08 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
21.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
22.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
23.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
24.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050

































SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  2 GAMMA

3.  Nama Kertas Soalan :  SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN                                     Kertas :  1

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORSUHAIZA

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 18 OKTOBER 2012                                                      Masa : 1 JAM

11.  Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 2 GAMMA
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
33

33
0
0
1
13
19
33
100
0
0
3.55

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
1

3.03
32
96.97
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN
1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Cuba menjawap semua soalan
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh menjawap soalan struktur dengan baik

KELEMAHAN
            1.  Lemah semasa menjawap soalan objektif
            2.  Tidak dapat membezakan fakta dengan baik
            3.  Tidak mengingati fakta
            4.  Kurang mahir dalam soalan aplikasi
            5.  Tidak menghantar folia

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN
1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan objektif akan ditambah bilangan semasa ulangkaji dan setiap kali selesai tajuk.
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Pelajar yang tidak menghantar folio akan diberikan soalan tambahan



Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .08 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
25.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
26.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
27.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
28.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050































SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SAINS 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  1 RK

3.  Nama Kertas Soalan :  SAINS                                                  Kertas :  1 DAN 2

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORIAH AHAMAD

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30 OKTOBER 2012                    Masa : 2 JAM 30 MINIT

12.  Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 1RK
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
28
28
0
7
11
10
0
28
100
0
0
2.11

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
18
64.29
10
35.71
0
0

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN

1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Boleh menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh melukis geraf bar dan geraf garisan dengan baik
5.  Boleh menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
6.  Telah melakukan latih tubi secara berkala selepas setiap kali akhir sub topic.

KELEMAHAN

1.  Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2.  Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
3.  Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4.  Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak      menulis rumusan  untuk menjawap soalan kiraan.
5.  Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
7.  Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
8.  Kesilapan membaca soalan.

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN

1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan dalam Bahasa Melayu sepenuhnya
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Latih tubi soalan aplikasi akan lebih kerap dan terpimpin dari awal tahun
5.  Menggunakan buku latihan secara meluas
6.  Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bahan berlainan


Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .18 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
29.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
30.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
31.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
32.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050






















SEKOLAH  MENENGAH KEBANGSAAN KING EDWARD VII
JALAN MUZIUM HULU, 34000 TAIPING.

LAPORAN POST-MORTEM PRESTASI PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN TINGKATAN 1
 MATA PELAJARAN SAINS 2012


1.  Jenis Ujian / Peperiksaan :   PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

2.  Tingkatan :  1

3.  Nama Kertas Soalan :  SAINS                                                                 Kertas :  1 DAN 2

3.  Penyedia Kertas Soalan : NORIAH  BT AHAMAD

4.  Tarikh Ujian / Peperiksaan : 30 OKTOBER 2012                                  Masa : 2 JAM 30 MINIT

13.  Analisis Keputusan Ujian / Peperiksaan :

Tingkatan 1
Bilangan Murid
Hadir
Tidak Hadir
Lulus
Gagal

GPS
A
B
C
D
Bil.
A-D
%
E
%
194
192
2
16
35
69
46
166
86.46
26
13.54
3.16

6.  Analisis Headcount:

Cemerlang /
Potensi Cemerlang
Lulus
Potensi Lulus /
Kritikal
Bilangan
%
Bilangan
%
Bilangan
%
90
46.39
100
51.55
4
2.06

7.  Laporan Pencapaian:
(Dari segi Kekuatan, Kelemahan dan Cadangan Langkah Penambahbaikan. Antara aspek yang boleh difokuskan ialah dari segi ketepatan / kerelevanan / kecukupan / kemantapan isi atau fakta jawapan, teknik menulis jawapan, impak jawapan, atau perkara lain yang relevan)

KEKUATAN

1.  Telah menguasai semua tajuk dalam sukatan pelajaran secara umum, meliputi tajuk kecil.
2.  Boleh menjawap semua soalan dalam dua bahasa, ia itu Bahasa Melayu dan Inggeris.
3.  Telah menjalankan ulangkaji bersama guru bagi setiap tajuk.
4.  Boleh melukis geraf bar dan geraf garisan dengan baik
5.  Boleh menjawap soalan berkenaan alat radas dengan sempurna.
6.  Telah melakukan latih tubi secara berkala selepas setiap kali akhir sub topic.

KELEMAHAN

1.  Tidak dapat menguasai aspek yang kecil dalam tajuk yang ditanya.
2.  Tidak mahir menjawap soalan aplikasi
3.  Tiada perasaan berlumba-lumba untuk menandingi rakan sebaya yang lain.
4.  Ambil mudah pada soalan yang agak senang, dan disini pelajar banyak hilang markah, misalnya tidak      menulis rumusan  untuk menjawap soalan kiraan.
5.  Ejaan bahasa yang membawa makna lain.
7.  Silap menulis pembolehubah dalam soalan ,
8.  Kesilapan membaca soalan.

CADANGAN PENAMBAHBAIKAN

1.  Ulangkaji secara berkumpulan.
2.  Soalan dalam Bahasa Melayu sepenuhnya
3.  Latih tubi topikal dengan lebih terpimpin
4.  Latih tubi soalan aplikasi akan lebih kerap dan terpimpin dari awal tahun
5.  Menggunakan buku latihan secara meluas
6.  Memaksimakan latihan objektif dan struktur yang dipetik dari bahan berlainan


Tandatangan                                                                    Disahkan oleh
(Penyedia Laporan)                                                       (Ketua Panitia / Guru Kanan Mata Pelajaran)


.......................................................                                .........................................................
(   NORIAH AHAMAD  )                                               (                                                      )
Tarikh : .18 NOV 2012..                                                Tarikh : ...........................................

Perhatian : 
33.  Laporan post-mortem di atas hendaklah disediakan oleh penyelaras  mata pelajaran yang berkenaan, dan laporan hendaklah bersifat ringkas, spesifik dan padat.
34.  Tarikh akhir menyiapkan laporan ialah selewat-lewatnya 7 hari selepas analisis keputusan ujian / peperiksaan dikeluarkan.Penyelaras mata pelajaran perlu berbincang dengan guru-guru mata pelajaran terlebih dahulu sebelum laporan disediakan.
35.  Laporan hendaklah disediakan dalam dua salinan, satu salinan untuk Ketua Panitia dan satu salinan lagi diserahkan kepada Setiausaha Kecemerlangan Akademik pagi/petang.
36.  Guna helaian tambahan jika ruangan di atas tidak mencukupi.

Ruj. Shortcut smkeaee6050



Tiada ulasan:

Catat Ulasan